Profil klienta
Klientem była spółka z ograniczoną odpowiedzialnością działająca w branży IT, zatrudniająca około 20 pracowników. Firma realizowała dużą liczbę płatności z kilku kont bankowych w ciągu miesiąca, co generowało znaczne wyzwania w obszarze księgowości. Współpraca obejmowała obsługę księgową oraz kadrową spółki.
Problemy klienta
Klient zmagał się z problemem:
- wykazywania znacznej ilości brakujących dokumentów do rozliczenia poprzedniego miesiąca.
Realizowane czynności
Aby rozwiązać problem klienta, wdrożyliśmy następujące rozwiązanie:
- ustalenie terminu uzupełniania dokumentów – zaproponowaliśmy zmianę terminu uzupełniania folderu dotyczącego brakujących faktur, na okres w połowie miesiąca oraz na zakończenie miesiąca (dotychczas folder uzupełniany 1x po zakończonym miesiącu).
Wyniki
Dzięki wdrożonemu działaniu klient osiągnął następujące korzyści:
- lepsza organizacja wewnętrzna – nowa procedura związana z etapowym dostarczaniem faktur kosztowych poprawiła efektywność pracy,
- przyspieszenie tempa obliczania podatków – częstsze uzupełnianie pliku brakujących faktur miało wpływ na szybsze ich pozyskiwanie, co przełożyło się na tempo rozliczenia podatków spółki.
Drobna zmiana przełożyła się na usprawnienie procesu obiegu dokumentów kosztowych w spółce.