Spółka z branży IT #1Odwieczny problem faktur rozwiązany – historia firmy IT, która usprawniła swoje finanse.

Profil klienta

Klientem była spółka z ograniczoną odpowiedzialnością działająca w branży IT, zatrudniająca około 20 pracowników. Firma realizowała dużą liczbę płatności z kilku kont bankowych w ciągu miesiąca, co generowało znaczne wyzwania w obszarze księgowości. Współpraca obejmowała obsługę księgową oraz kadrową spółki. 

Problemy klienta

Klient zmagał się z problemem:

  • wykazywania znacznej ilości brakujących dokumentów do rozliczenia poprzedniego miesiąca.

Realizowane czynności

Aby rozwiązać problem klienta, wdrożyliśmy następujące rozwiązanie:

  • ustalenie terminu uzupełniania dokumentów – zaproponowaliśmy zmianę terminu uzupełniania folderu dotyczącego brakujących faktur, na okres w połowie miesiąca oraz na zakończenie miesiąca (dotychczas folder uzupełniany 1x po zakończonym miesiącu). 

Wyniki

Dzięki wdrożonemu działaniu klient osiągnął następujące korzyści:

  • lepsza organizacja wewnętrzna – nowa procedura związana z etapowym dostarczaniem faktur kosztowych poprawiła efektywność pracy,
  • przyspieszenie tempa obliczania podatków – częstsze uzupełnianie pliku brakujących faktur miało wpływ na szybsze ich pozyskiwanie, co przełożyło się na tempo rozliczenia podatków spółki. 

Drobna zmiana przełożyła się na usprawnienie procesu obiegu dokumentów kosztowych w spółce. 

Scroll to Top